Internet, tv, telefoni

Internet, tv och telefoni levereras via optisk fiber från Telia, s.k. Fiberlan. Tillgänglig internethastighet är 100/100 Mbit/s för varje lägenhet. Kanalpaket Lagom samt några ytterligare kanaler finns tillgängliga för tv. För mer information om de tre tjänsterna, se Telias sidor om:

Kontaktuppgifter för Telia

Kundtjänst: 020-755 766 eller via Telias webbplats.

Felanmälan och support: 020-240 250

Flytt till eller från föreningen

Om du flyttar till eller från föreningen behöver du meddela Telias kundtjänst detta via någon av kontaktvägarna ovan.

Om du flyttar från föreningen avslutas dina tjänster, så att du inte debiteras för användning efter tillträdet.

Om du flyttar till föreningen kan du välja prisplan för telefoni och eventuella extratjänster, t.ex. pay-per-view. Du får även hjälp att flytta ditt telefonnummer till ditt nya boende.

On demand-tv

Du som vill utnyttja on demand-tjänster, t.ex. hyra en film via digital-tv, ska kontakta Telias kundtjänst på ovanståendenummer. Ange där att du tillhör en kollektivansluten bostadsrättsförening och vill ha ett separat konto för Video On Demand. Då får du en egen kod och debiteras separat för de filmer du hyr.

Du som har ett tilläggsabonnemang för tv-tjänster, t.ex. för större kanalpaket, kan nå sina PIN-koder via Telias Mina Sidor. Logga in med personnummer och OCR-nummer från senaste fakturan.

Mer information om tjänsten i allmänhet finns på Telias webbplats.

Kontaktperson

Kontaktpersoner för internet, tv och telefon är Jonas Roslund.